• Cursos d'hivern 2017

De VGAFIB

Curs d'introducció al desenvolupament de videojocs amb Unity 3D

CartelUnity3DI2017.jpg

Aquest curs té com a finalitat iniciar als alumnes en la programació de videojocs. Es partirà des dels conceptes més fonamentals, fins a arribar a crear cada alumne el seu propi projecte personal utilitzant l’eina Unity3D. Amb un nivell de programació molt bàsic és suficient. Unity3D.

Unity3D ens permetrà exportar els nostres jocs tant a PC com a dispositius Android/iOS/PS4/XBOXOne/Wii. En el nostre curs us ensenyarem a programar el vostre joc per a PC i com exportar-lo a Android i iOS.


Temari: Conceptes bàsics, Scripting, Físiques, UI(Canvas), 2D, Sistemes Partícules, Animacions, Portabilitat, Projecte final.


Lloc: El curs s'impartirà als laboratoris de la UPC-FIB (Facultat d'Informàtica de Barcelona) l'aula C6S302.


Horaris: El curs es durà a terme en dues setmanes: [30 gener - 3 de febrer] i [6 febrer - 10 febrer]. Té una durada de 40 hores presencials i s’impartirà pels matins de 9:30 a 14:00 amb un descans entremig.


Pagament: El preu és de 95€ si ens segueixes al facebook i twitter. 110€ altrament. Els mètodes de pagament es comunicaran via email.


Crèdits: El curs es pot convalidar per 2 crèdits ECTS per als alumnes del grau.


Contacte organització: formacio@vgafib.com

Contacte profesors: francisco.fernandez.manyas@gmail.com victorantondominguez@gmail.com

Complet Més informació Projectes de cursos anteriors

Curs de creació de Videojuegos per GameBoy Advance

GameBoyCartel2017I.jpg

Aquest curs esta pensat per els programadors més nostàlgics i aventurats de tots . Aprendrem quines tècniques s'usaven al disposar d'un hardware limitat. Amb una programació de mes baix nivell que encantarà als interessats en el funcionament del hardware però sent accessible també als que estiguin mes interessats en la programació.

Aprendrem sobre la consola, els seus processadors i el seu llenguatge, coneixerem els compiladors que ens facilitaran la feina i aprendrem tècniques que ens seran útils a l'hora d'aprofitar al màxim el hardware.

La Game Boy Advance es avui en dia una de les consoles Retro amb una "Scene" i comunitat mes gran darrere, degut a la seva relativa facilitat de programació i les seves característiques interessants.

Si tens algun amic que també està interessat en aprendre desenvolupament de videojocs, o vol fer algun curs de formació complementària en acabar el curs, o necesita algún crèdit ECTS, anima’l a apuntar-se i els dos rebreu un descompte en el preu d’inscripció!


Temari: Historia y descripció de la GameBoy Advance, Especificacions del sistema,Eines de desenvolupament, Conceptes bàsics per al desenvolupament de videojocs per a GBA (Estructura d'un projecte, Bucle principal, Gràfics, Interacció amb l' usuari), Projecte Guiat.


Lloc: El curs s'impartirà als laboratoris de la UPC-FIB (Facultat d'Informàtica de Barcelona) l'aula C6S308.


Horaris: El curs es durà a terme en una sola setmana: [30 gener - 3 de febrer]. Té una durada de 20 hores presencials i s’impartirà pels matins de 9:30 a 14:00 amb un descans entremig.


Pagament: El preu és de 70€, però si vens amb un amic podreu gaudir de 20€ de descompte cadascun!


Crèdits: El curs es pot convalidar per 1 crèdit ECTS per als alumnes del grau Confirmat!.


Complet


Curs de Jocs Multijugador Online amb Node.js

MultiplayerOnlineGamesNode.png

L'objectiu d'aquest curs és aprendre a crear i prototipar experiències multijugador online per a qualsevol plataforma, sense importar el llenguatge o framework.

Durant el curs s'utilitzarà JavaScript ES6, HTML5, Node.js i Socket.io – un stack de desenvolupament àgil i cross-platform que no requereix instal·lació per part del client, perfecte per iterar, experimentar, prototipar, gamejams, MVP, etc. A més, Socket.io és una llibreria portada a diferents llenguatges, de manera que un backend Node.js + Socket.io pot servir per a jocs en HTML5, Flash (AS3), Unity3D, etc.

Al final del curs l'estudiant podrà:

  • entendre com funciona un joc i com estructurar el seu codi
  • utilitzar sockets per comunicar dispositius, processos, etc.
  • dissenyar APIs sobre sockets necessaries per al desenvolupament de experiències multijugador
  • escollir una tècnica de networking apropiada en funció dels requeriments del joc
  • dissenyar una arquitectura que redueixi la càrrega dels servidors
  • utilitzar tècniques de compensació de lag per oferir una millor experiència d'usuari
  • desenvolupar software per a Node.js i el navegador amb JavaScript ES6
  • utilitzar tooling per millorar la experiència de desenvolupament amb JavaScript

És necessari tenir coneixements bàsics de programació i de Git. El curs s'impartirà en castellà.


Professor: David da Silva Contín; Core Member @ Mocha.js. Designer / Organizer @ HackUPC. Former Software Developer @ Toggl.

Website. GitHub. Twitter.


Lloc: El curs s'impartirà als laboratoris de la UPC-FIB (Facultat d'Informàtica de Barcelona) l'aula C6S308.


Horaris: El curs es durà a terme en una sola setmana: [6 febrer - 10 de febrer].

Té una durada de 20 hores presencials i s’impartirà pels matins de 9:30 a 14:00 amb un descans entremig.


Pagament: El preu és de 60€.

Plazas reservadas: 18 de 20.


Inscripció Temari



Contacto: formacio@vgafib.com