• Cursos d'estiu 2016

De VGAFIB

Curs d'introducció al desenvolupament de videojocs amb Unity 3D

UnityE16.jpg

Aquest curs té com a finalitat iniciar als alumnes en la programació de videojocs. A més d’explicar els conceptes bàsics que diferencien un videojoc d’una aplicació software habitual, es realitzarà un projecte pràctic utilitzant l’eina Unity3D.

Aquesta eina Unity3D ens permetrà portar els nostres jocs tant a PC com a dispositius Android o PS3/XBOX360, i fins i tot Wii. En el nostre curs us ensenyarem a programar el vostre joc per a PC i com exportar-lo a Android i iOS.


El curs es durà a terme en dues setmanes, una del 27 de juny al 1 de juliol i l’altra del 4 al 8 de juliol. El curs té una durada de 40 hores presencials i s’impartirà pels matins 9:30 a 14:00 amb un descans entre mig en la aula B5S101.

El curs es pot convalidar per 3 crèdits ALE per a les enginyeries informàtiques de la FIB del pla 2003, o 2 crèdits ECTS per als alumnes del grau.

El preu és de 150€, però si ens segueixes al facebook i a twitter podràs gaudir de fins a 30€ de descompte!

Inscripció Més informació Projectes de cursos anteriors

Curs de creació de videojocs multijugador online amb Node.js

PosterNode2016@2x.png

L'objectiu d'aquest curs és aprendre a crear i prototipar experiències multijugador online per a qualsevol plataforma, sense importar el llenguatge o framework.

Durant el curs s'utilitzarà JavaScript ES6, HTML5, Node.js i Socket.io – un stack de desenvolupament àgil i cross-platform que no requereix instal·lació per part del client, perfecte per iterar, experimentar, prototipar, gamejams, MVP, etc. A més, Socket.io és una llibreria portada a diferents llenguatges, de manera que un backend Node.js + Socket.io pot servir per a jocs en HTML5, Flash (AS3), Unity3D, etc.

Al final del curs l'estudiant podrà:

  • entendre com funciona un joc i com estructurar el seu codi
  • utilitzar sockets per comunicar dispositius, processos, etc.
  • disenyar APIs sobre sockets necessaries per al desenvolupament de experiències multijugador
  • escollir una arquitectura / tipus de comunicació adecuada en funció dels requeriments
  • utilitzar tècniques de compensació de lag per oferir una millor experiència d'usuari
  • desenvolupar software per a Node.js i el navegador amb JavaScript ES6
  • utilitzar tooling per produïr un codi JavaScript més robust i trobar errors aviat en el procès de desenvolupament
  • empaquetar software en JavaScript com a App per a la seva distribució en Stores

És necessari tenir coneixements bàsics de programació i de Git.

El curs es durà a terme en dues setmanes, una del 27 de juny al 1 de juliol i l’altra del 4 al 8 de juliol. El curs té una durada de 40 hores presencials i s’impartirà pels matins de 9:30 a 14:00 amb un descans entre mig en la aula A5S113.

El preu és de 120€, però si portes a un amic podreu gaudir tots dos de 20€ de descompte!

Professor: David da Silva Contín, open source maintainer at mocha.js and mustache.js. >100 GitHub repos, >20 npm packages. HackUPC organiser. Currently hacking on LudumPad. Past: Front-end Engineer for a web app with over 200.000 daily active users.

Inscripció Temari